Goede en betaalbare woningen in een aantrekkelijke woonomgeving: ze zijn van grote waarde. Financieel maar zeker ook maatschappelijk. Ze dragen bij aan het geluk en welzijn van mensen – real value for life. Het is de reden waarom Bouwinvest vol inzet op zijn beleid rondom huurderstevredenheid. De eerste bemoedigende resultaten van de aanpak – die de gehele klantreis van de huurder centraal stelt – zijn daar.
Ook de vastgoedmanagers van Bouwinvest zijn intensief bij dit traject betrokken. Marlies Rickelmann (accountmanager bij Van ’t Hoff Rijnland Vastgoedmanagement): “Ik heb tot nu toe alleen maar positieve ervaringen! Waar we normaliter de huurders moeten doorverwijzen naar Bouwinvest of de vraag moeten doorzetten of uitzoeken, kunnen we dat nu zelf inzien en de huurders direct informeren. We werken namelijk gezamenlijk in één applicatie die altijd up-to-date is: het klantvolgsysteem. Daarnaast is het fijn dat huurders via het huurdersportaal zelf zaken kunnen regelen. Als vastgoedmanager hebben wij toegang tot dezelfde data en klantcontact als Bouwinvest. Hiermee kunnen wij huurderszaken eenvoudig monitoren en indien nodig bijsturen. Door het invoeren van het klantvolgsysteem verwacht ik ook een positievere ontwikkeling in de tevredenheid van de huurders.”
Die verwachting is inmiddels uitgekomen: de eerste reacties van huurders met het huurdersportaal zijn enthousiast en uit het huurderstevredenheidsonderzoek 2020 blijkt dat Bouwinvest voor de overall tevredenheid een stijging van 7,0 naar 7,3 liet zien. Ook op andere punten zoals dienstverlening, vriendelijkheid en afrekening servicekosten zijn hogere scores behaald.
Binnen één oogopslag zien we wat er speelt bij een huurder
en welke correspondentie er is gevoerd.
Marlies Rickelmann Accountmanager Van 't Hoff Rijnland